Historia o Polsko-Tureckiej Przyjaźni i wymianie doświadczeń
13-06-2023Data publikacji, 13-06-2023,Mirosław CzuchrytaAutor, Mirosław Czuchryta,309Ilość wyświetleń, 309,SP w SzczekarkowieŹródło, SP w Szczekarkowie
"Gamification in Education, Education in Gamification" - akredytacyjny program Erasmus+. W dniach 28.05.2023 - 02.06.2023 uczniowie i nauczyciele z İzmir Atatürk Lisesi w Turcji spędzili wspólny czas na wymianie doświadczeń edukacyjnych i wspólnej integracji ze społecznością szkolną ze Szkoły Podstawowej w Szczekarkowie.
Przedstawiamy Państwu krótką historię o tym jak budowaliśmy Polsko-Turecką Przyjaźń pod tytułem "Education in Gamification, Gamification in Education". Wspólna przygoda rozpoczęła się od prezentacji o zaprzyjaźnionych szkołach oraz polski i Turcji. Już pierwszego dnia bohaterowie naszej historii spotkali się na polu Minecraft Education Edition i podjęli wspólne wyzwanie: Dream School. Rezultatem współpracy uczniów, którzy spędzili noc na polu Minecrafta była SUPER EXTRA FANTASTYCZNA Szkoła Marzeń. Mega doświadczeniem było zwiedzanie tej szkoły, gdzie naszymi przewodnikami byli sami budowniczy!!!
W ramach Szkoły Marzeń na polu Minecraft powstała Polsko-Turecka Galaktyka Edukacyjna otwarta dla każdego!!! Wspólnie spędziliśmy czas w pracowniach: pracowania sztuki i malarstwa, fenomenalna Biblioteka i pracownia chemiczna, w której przeprowadzaliśmy experymenty chemiczne... wow!!! Na dachu szkoły powstała przestrzeń teatralna. Przy szkole powstał fantastyczny ogród, w którym uczniowie spędzają czas na lekcjach przyrody i biologii. W tym ogrodzie znajduje się również warzywniak prowadzony przez uczniów. Jesteśmy również pod wrażeniem basenu oraz boisk sportowych... Czy Minecraft jest edukacyjny? TAK!!! Nie ulega to wątpliwościom żadnym. Minecraft jest edukacyjną inspirującą przestrzenią!!! Wyzwanie, które podjęli uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Szczekarkowie wspólnie z uczniami ze szkoły w Izmirze w Turcji, a już na pewno rezultat końcowy jaki wypracowali wspólnie jest tego dowodem!!!
II dzień fantastycznej przygody był bogaty w działania, które wystarczyłyby na co najmniej tydzień, ale daliśmy radę:
układanie z 252 kostek Rubika obrazu Kemal Atatürk - pierwszego prezydenta Turcji oraz Patrona naszej zaprzyjaźnionej szkoły z Izmiru;
wykorzystanie robota Photona w edukacji i projekcie;
gry i zabawy z najmłodszymi;
Polsko-Tureckie rozgrywki sportowe.
Na kolejną przygodę wybraliśmy się do Inkubatora Pomysłów Przestrzennych na zajęciach z technologią druku 3D na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Grupa uczniów oraz nauczycieli ze Szkoły w Izmirze w Turcji wraz z VIII klasą ze Szkoły Podstawowej w Szczekarkowie spędzili fantastyczny czas na bardzo praktycznych warsztatach z druku 3d.
Projektowanie w programie TinkerCAD,
Długopisy 3d
szalone przeżycia z okularami VR
Atmosfera jak najbardziej sprzyjająca edukacyjnym działaniom! Ogrom podziękowań dla Pani Profesor Bożeny Zgardzińskiej z Instytutu Fizyki Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie za wspólną przygodę.
I nadszedł ostatni dzień naszej wspólnej przygody. Dzień, kiedy to w sposób poetycki uczestnicy wyrażali swoje doświadczenia i emocje, jakie nam towarzyszyły przez cały czas naszej wspólnej polsko-tureckiej edukacyjnej wędrówki. Każdy uczestnik tej przygody jest na pewno bogatszy o nowe doświadczenia, nowe przyjaźnie, nowe fantastyczne wspomnienia. Dziękujemy uczniom za aktywne zaangażowanie się w przygotowania i wszystkie aktywności edukacyjne. Dziękujemy rodzicom uczniów, którzy gościli pod swoim dachem młodzież z Turcji oraz tym rodzicom, dzięki którym nasi Goście mogli spróbować tradycyjnych polskich potraw i ciast. Podziękowania dla Wójta Gminy Lubartów oraz Pani Dyrektor Gminnej Biblioteki Publicznej za przygotowane upominki dla naszych Gości. Dziękujemy również Pani Katarzynie Brzozowskiej - Sekretarz Gminy Lubartów za obecność i godne reprezentowanie Urzędu ostatniego dnia naszej wspólnej przygody.
Bo warto mówić o tym co dobre... a takie spotkania niewątpliwie do tych dobrych edukacyjnych rzeczy należą...