Urząd Regulacji Energetyki zachęca do zapoznania się z praktycznym poradnikiem dla konsumentów (odbiorców energii) na temat sporów i skarg na działalność przedsiębiorstw energetycznych.
Do Urzędu Regulacji Energetyki można zwrócić się z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu lub rozpatrzenie skargi dotyczących działania przedsiębiorstw energetycznych.
Forma przekazywania korespondencji
Pisma w wersji papierowej należy kierować na adres właściwego miejscowo Oddziału Terenowego URE, zgodnie z adresem punktu poboru, a w przypadku skarg na zmianę sprzedawcy - Departamentu Rozwoju Rynków i Spraw Konsumenckich URE.
Pisma w postaci elektronicznej należy kierować z wykorzystaniem:
adresu do e-doręczeń AE:PL-25259-52521-UECUJ-18,
elektronicznej skrzynki podawczej URE na platformie ePUAP: /URE/SkrytkaESP .
WAŻNE! Adres poczty elektronicznej e-mail nie jest adresem do doręczeń elektronicznych.
Jeżeli korespondencja jest prowadzona w imieniu innej osoby, należy załączyć do niej dokument stwierdzający udzielenie nadawcy takiej korespondencji pełnomocnictwa do działania w imieniu tej osoby.
Do pełnomocnictwa należy załączyć potwierdzenie zapłaty opłaty skarbowej w wysokości 17 zł dokonanej na rachunek bankowy Prezydenta Miasta właściwego miejscowo dla siedziby danej komórki organizacyjnej URE. Od opłaty skarbowej zwolnione jest m.in. złożenie pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, rodzicom, dziadkom, dziecku, wnukom czy rodzeństwu.
Więcej informacji dostępne poda adresem:
https://www.ure.gov.pl/pl/konsumenci/spory-i-skargi-informacje-dla